Nατάσα Γκουτζικίδου Συγγραφέας




H Nατάσα Γκουτζικίδου γεννήθηκε το 1980 στην Αθήνα, όπου κατοικεί με την οικογένειά της, και κατάγεται από το Διδυμότειχο Έβρου. Είναι απόφοιτη του τμήματος Κοινωνιολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου. Διατηρεί τη δική της επιχείρηση, ένα αναγνωστήριο για παιδιά Δημοτικού.






Εργογραφία:

Η Δανάη στο παλάτι του ήλιου, Εκδόσεις Μάτι (2014)
Δάκρυα από αλάτι, Εκδόσεις Ελληνική Πρωτοβουλία (2013)
Το μυστικό των αλόγων, η επιστροφή, Εκδόσεις Ελληνική Πρωτοβουλία (2013)
Θυμήσου πόσα μου χάρισες..., Εκδόσεις Δυάς Εκδοτική (2012)
Άγγελοι πολέμου, Εκδόσεις Ελληνική Πρωτοβουλία (2011)
Της φωτιάς και του έρωτα, Εκδόσεις Ελληνική Πρωτοβουλία (2010)
Ο χορός της νύμφης, Εκδόσεις Ελληνική Πρωτοβουλία (2008)
Το μυστικό των αλόγων, Εκδόσεις Ελληνική Πρωτοβουλία (2007)




Ε.Γκ. α) Στο ξεκίνημα της συγγραφικής σας πορεία υπήρξε κάποιο άτομο που ίσως ζητήσατε συμβουλές; Αν ναι, θα θέλατε να μας πείτε το όνομά του και τι ακριβώς σας συμβούλεψε;

Ν. Γκ. Ο άνθρωπος που πάντα με ενθάρρυνε- δεν θα πω με συμβούλευε- ήταν η υπεύθυνη των εκδόσεων Ελληνική Πρωτοβουλία, κ. Αλεξία Κιουρτσίδου, η οποία βρισκόταν πάντα στο πλάι μου και ήταν η πρώτη  που πραγματικά πίστεψε σε μένα. Με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, η συμβουλή της ήταν να έχω πίστη στον εαυτό μου. Πάντοτε έχουμε ανάγκη από ανθρώπους που πιστεύουν σε εμάς αλλά ειδικά στην αρχή μιας πορείας, δεν υπάρχει τίποτα σπουδαιότερο απ’ το να υπάρχει ένας άνθρωπος που να δείχνει τόση εμπιστοσύνη σε έναν πρωτοεμφανιζόμενο, ιδίως σε μια χώρα όπου το να είσαι άπειρος θεωρείται αυτομάτως κάτι αρνητικό…



Ε.Γκ. β) Ποια είναι η αφορμή για τη συγγραφή των βιβλίων σας;
Ν. Γκ. Η αφορμή πάντα είναι διαφορετική. Ένα τραγούδι, ο παφλασμός ενός κύματος, μια ανάμνηση, ένα αγαπημένο πρόσωπο, ένας τόπος που με ακολουθεί όπου κι αν πηγαίνω…


Ε.Γκ. γ) Στο τελευταίο σας βιβλίο, τι ακριβώς θα θέλατε περισσότερο να εκτιμήσει ο αναγνώστης;
Ν. Γκ. Την προσπάθειά μου να αποδώσω σωστά το πνεύμα της εποχής, με έμφαση στις ανθρώπινες σχέσεις όπως ήταν δομημένες στην Κρήτη του 1940.


Ε.Γκ. δ) Η συγγραφή πόσο σημαντικό ρόλο παίζει στη ζωή σας, τι σημαίνει για εσάς και πώς πήρατε την απόφαση να ασχοληθείτε με τη λογοτεχνία;
Ν. Γκ. Η συγγραφή αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής μου. Μου είναι αδύνατο να μη γράφω. Είναι το δικό μου ταξίδι σε αυτόν τον κόσμο, ένα ταξίδι που δεν γνωρίζει όρια και σύνορα. Όσο για την απόφαση, δεν είμαι ακριβώς σίγουρη πως εγώ πήρα την απόφαση. Άλλωστε, βρέθηκα στον εκδοτικό κόσμο από μια συγκυρία και από την πίστη ενός ανθρώπου σε μένα.


Ε.Γκ. ε) Πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι να ακουστεί η φωνή ενός νέου λογοτέχνη στην Ελλάδα του σήμερα, όταν συναντά κλειστές τις πόρτες των εκδοτικών οίκων;
Ν. Γκ. Σίγουρα δεν είναι ό,τι ευκολότερο. Οι πόρτες των εκδοτικών οίκων είναι κλειστές, ωστόσο οι ευκαιρίες πάντα δίδονται. Ευτυχώς, υπάρχουν αρκετοί εμπνευσμένοι εκδότες πρόθυμοι να δώσουν την ευκαιρία σε έναν πρωτοεμφανιζόμενο συγγραφέα.


Ε.Γκ. στ) Ο συγγραφέας γεννιέται ή γίνεται; Ποια είναι η γνώμη σας για τα διάφορα εργαστήρια δημιουργικής γραφής;
Ν. Γκ. Όσον αφορά στον συγγραφέα… νομίζω πως  συγγραφέας γεννιέσαι. Τα εργαστήρια δημιουργικής γραφής σαφώς και βοηθούν, ιδίως σε ό,τι αφορά σε τεχνικές. Στην πραγματικότητα όμως αυτό που κάνουν είναι να ενισχύσουν κάτι που υπάρχει ήδη…

Ε.Γκ. ζ) Πιστεύετε ότι ο Έλληνας διαβάζει; Πόσο δύσκολο είναι να αγγίξει ο λογοτέχνης με το έργο του τον αναγνώστη;
Ν. Γκ. Ο Έλληνας διαβάζει. Ίσως να μην διαβάζει όσο άλλοι λαοί αλλά το βιβλίο δεν του είναι αδιάφορο. Θα το πάρει, θα το ξεφυλλίσει κι αν του τραβήξει το ενδιαφέρον, θα το ρουφήξει λέξη-λέξη. Άλλωστε, ο αναγνώστης δεν είναι κάτι ξέχωρο από τον συγγραφέα. Είναι δύο όψεις του ίδιου νομίσματος.


Ε.Γκ. η) Όταν ξεκινάτε ένα νέο βιβλίο γνωρίζετε από την αρχή και το τέλος της ιστορίας ή σας οδηγούν οι ήρωες του;
Ν. Γκ. Τις περισσότερες φορές έχω μια εικόνα για το τέλος που θα επιλέξω, έχει υπάρξει όμως και φορά που κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή προέκυψε η ανατροπή. Εγώ απλώς έκανα ό,τι όρισαν οι χαρτονένιοι ήρωές μου.


Ε.Γκ. θ) Έχετε μετανιώσει για…
Ν. Γκ. Τίποτα. Είναι  ένα ρήμα που δεν υπάρχει στο λεξιλόγιό  μου.


Ε.Γκ. ι) Ένα αγαπημένο σας βιβλίο που θα θέλατε να μας το προτείνετε;
Ν. Γκ. Ασκητική, Καζαντζάκης.


Ε.Γκ. κ) Μιλήστε μας για τα βιβλία που έχετε γράψει μέχρι τώρα.
Ν. Γκ. Μέχρι στιγμής, υπάρχουν οχτώ μυθιστορήματα που φέρουν την υπογραφή μου εκ των οποίων, το τελευταίο θα κυκλοφορήσει εντός των ημερών με τον τίτλο «Βροχή πάνω στην πέτρα» από τις εκδόσεις Μάτι, δύο παιδικά βιβλία- το ένα με το ψευδώνυμο Ζωή Ρέμου, ενώ έχω συμμετάσχει και στη συγγραφή του συλλογικού έργου «Οίκαδε», ενός πολιτιστικού-ταξιδιωτικού λευκώματος.’


Ε.Γκ. λ) Πόσο αμερόληπτη μπορεί να είναι μια κριτική σε μια εποχή που διαβρώνει τα πάντα;
Ν. Γκ. Όσον αφορά στην αμεροληψία μιας κριτικής δεν θεωρώ πως έχει να κάνει με την εποχή. Η κριτική, όπως και η Ιστορία, δεν μπορεί να είναι ποτέ αντικειμενική δεδομένου ότι αντικατοπτρίζει την προσωπική ματιά αυτού που  την υπογράφει, πράγμα απόλυτα φυσιολογικό.




η συνέντευξη παραχωρήθηκε στην Εύη Γκάλαβου


Σχόλια

Ο χρήστης Paraskevi Lamprini M. είπε…
θαυμάσια η Νατάσα!! κάθε επιτυχία!!
Ο χρήστης Γυναίκα είπε…
Σ ευχαριστώ Λαμπρινή για την ανάγνωση.!
Ο χρήστης Paraskevi Lamprini M. είπε…
και... Γυναίκα... καλή μου... ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ, καλή χρονιά να έχουμε!!!! και...αυτό το τραγούδι αφιερωμένο για όλους τους φίλους και για σένα!! https://www.youtube.com/watch?v=zuEO5SssfK8
Ο χρήστης Γυναίκα είπε…
Σ ευχαριστώ πολύ Λαμπρινή μου και για τις ευχές και για το βίντεο!!
Καλή χρονιά να έχουμε με υγεία!!